Sophie Stegen (Euronext Brussel): ‘Een ETF op de Bel20 zal er pas komen wanneer grote beleggers erom vragen’

Sophie Stegen (Euronext Brussel): ‘Een ETF op de Bel20 zal er pas komen wanneer grote beleggers erom vragen’

De Beursvoyeurs · 2026-06-24

De Beursvoyeurs gluren deze week achter de schermen van de Brusselse beurs met Sophie Stegen, Head of Listings bij Euronext Brussel. De Limburgse vindt de lokroep van Wall Street overschat. 'Bedrijven zijn bijna altijd beter af op hun thuismarkt'.

Daarnaast gaat het gesprek over een hardnekkige discussie in beleggerskringen: heeft Wall Street Europese bedrijven definitief overvleugeld? In de vraag van luisteraar Arne buigen de Beursvoyeurs zich over covered calls. Wanneer zijn opties een nuttige strategie voor particuliere beleggers? 

Ontdek het in de nieuwste aflevering van De Beursvoyeurs!

Heb je zelf een vraag voor De Beursvoyeurs?
Mail naar [email protected]!

Host: Tomas De Soete

Gasten: Sophie Stegen, Frank De Mol en Ellen Vermorgen

Redactie en productie: Karel Dierickx en Anne-Sophie Moerman

See omnystudio.com/listener for privacy information.

De Beursvoyeurs

Wekelijkse panelpodcast over beleggen waarin Tomas De Soete en Ellen Vermorgen de beursweek fileren samen met beleggingspecialisten, een urgente vraag van een luisteraar beantwoorden en de portefeuille van een bekende belegger dissecteren: triple bill beleggen! De Beursvoyeurs, dat is beleggen zonder taboes.

Elke woensdag om 17u!

Waar kun je luisteren?

Apple Podcasts Logo Spotify Logo Podtail Logo Google Podcasts Logo RSS

Afleveringen